RMA
Her kan du hente en blanket til oprettelse af en RMA sag.
Det er vigtigt at inden du sender varer retur til os, at du har haft en samtale med en sælger eller vores kundeservice. Hvis du sender en eller flere varer retur uden forgående aftale, forholder vi os retten til at afvise din RMA sag.
Du kan kontakte kundeservice på telefon 98153366 eller sende en e-mail på info@selek.com
Hent RMA blanket her
For spareparts
Selek RMA-förfarande RMA- Villkoren gäller för företagsköp av varor från Selek/3S.
RMA-returer av varor skall i förväg avtalas med din Key Account Manager på Selek. Om du returnerar en eller flera artiklar utan föregående överenskommelse förbehåller vi oss rätten att avvisa ditt RMA-ärende.
RMA-blankett kan skrivas ut från www.selek.com/RMA och samtliga fält skall fyllas i. Felets art skall beskrives exakt och utförlig under ”Reasons for return” (Returorsak). Felbeskrivningar såsom; ”defekt”, ”fungerar inte”, ”inget ljus” - är inte utförliga. Blanketten bifogas varan och varan returneras efterföljande till Selek på kundens bekostnad. Seleks RMA-avdelning förbehåller sig rätten att avgöra om varan skall repareras, bytas eller krediteras.
Varan skall vara väl emballerad och alla tillbehör (inklusive strömförsörjningen) som följde med den vara som reklamationen gäller skall sändas med. Varan skall vara emballerad på samma sätt som när du tog emot dem.
RMA-ärenden skickas till eller lämnas in på (varuutleveransen) följande adress:
Selek / 3S Company A/S
Att.: RMA
Troensevej 11
DK-9220 Aalborg Øst
Danmark
RMA-ärenden behandlas inom 10 vardagar efter att varan har blivit mottagen.